fredag, februar 01, 2008

Rotta og kattar

Me har rotter i fjoset. At her har vore småkryp som har rusla rundt i ulike rom når me ikkje er der, det har me hatt mistanke om. Litt lort har me sett, og to av kattane har sete på "post" på skrivehylla i strørommet. Spesielt Skogakattpuso og Bøgvald har vore trufaste på vakt. Me har trudd det var mus. Eg har aldri vore redd mus, syns tvertimot at det er noko fint med dei, men kanskje eg hadde hylt no viss det kom ei pilande mellom føtene. Det er slikt som kan koma med alderen. I alle fall unner eg kattane den middagen.
I gårkveld starta eg på ein oppreinskingsprosess i fjoset. Vindaugo på nord (jærsk presisering av "kor hen") var tilnærma svarte og med så mykje nedbør som me har hatt, har gjødselkummen nok å ta seg av, om han ikkje skulle få kaskadar frå høgtrykkspylaren òg. Så eg tok på hanskar, slo grønsåpa og salmiakk i bytta og fylte på vatn, og med ei god tvåga, stålskrubb og nal skreid eg til verket.
Kyrne tykte dette var eeineståande gildt. Dei flokka seg rundt meg og nasa på alt, til og med nede bytta. Ikkje trur eg det var fordi dei likar å ha det reint, men heller fordi dei er sosiale vesen. Brått var det som det rykte i flokken og kyrne skvatt til sides. Og der langs med flyterenna kom ei ROTTA! luskande. Fy og uff, tenkte eg. Så er det altså rotter her på garden. Eg trudde helst det var eit teikn på dårleg gardsstell og slarveskap. Og i mitt stille sinn tenkte eg at hadde eg hatt ei skrapa her så hadde eg .. ja. du fårstår sikkert kva eg tenkte. Men rotta pilte ned i enden av skraperenna. Eg vaska og vaska og skifte vatn og det vart så flott. Kyrne vart vist vane med at eg var der, så dei gjekk og rusla og somme la seg. Då skrapo (den automatiske)kom, stod eg klar me mi skrapa for å få den turre lorten ned i holet. Men nedi der sat det nok ei, for plutseleg kom rotto opp! Eg vart heilt forfjamsa, og sa berre oppatt og oppatt: Eg klarer ikje drepa deg! Endå eg stod med skrapo i handa. Men eg la skrapo mi oppå henne så då rotto gjekk vidare var ho i alle fall fortumla. Eg sprang etter Olivia. Ho låg og kvilte med familien rundt seg i farmorstolen, og med ein formektaleg stor mage var ho lite interressert i rottejakt. Eg sleppte henne ned rett bak rotto, men Olivia berre sprang vekk. I farten klarde ho klora meg skikkeleg. Rotto såg sitt snitt til å berga livet og smatt ned mellom ristene. Eg for ut att for å leita etter Skogskattpuso, og møtte henne på veg inn. Ho forstod opplegget med ein gong og sette seg på vakt ved ristene, og der sat ho i dag tidleg og. Rottesteiken trur eg ikkje ho har fenge, men det hadde eg verkeleg unt henne!
No har bonden stappa rottegift ned i eit hol og me har lagt ei plate over. Så får me sjå. Det var ei skakande oppleving for budeia, som de forstår. Rotta slapp med skrekken, men glasrutene på nord er så reine og fine, og dagsljoset strøymer inn. Det ser noko ikkje rotta der ho sit, men det ser eg. Og snart vaskar eg nok fleire glas.
Ha ein god dag!

Treng gode råd om rottejakt. Kva ville du ha gjort?
Eller kanskje du vil dela liknande erfaringar?

12 Comments:

At 01 februar, 2008 20:17, Anonymous Anonym said...

Off, det hørtes ufyseligt ut med rotter, men det har eg GOD erfaring med! Hima har me rett så det rotter i kotte våras. Me pleie som oftast legga ut vanlige rottefeller, men der e ein ting de hate. Det har kome ein dings som ein feste på veggen som pipe konstant. Pipelyden e så høg at me ikkje hørre det, og rottene blir gale, og springe avgårde.

Kanskje dokke sko hatt det i fjøse dokkas?

 
At 02 februar, 2008 00:10, Anonymous Anonym said...

Takk for tilbud om melkeglas i sist bloggings :) Stort å vinna ein konkurranse som eg egentlig ikkje he någe greia på. Mesten akkorat som å skraba på et flax-lodd.
Når det jelle rotte, så he eg troffe på ei i Bergen nå i vintar. Det va rett der langs Longegårdsvann. Eg va på vei te Salem tiligt ein søndags mårån. Det blei et sånt "magic moment". Både eg og rottå stoppa opp og bara såg kverandre inn i auene. Hu hadde svarte ronde kuleaue som det va sånn fint glimt i (sånn så Ivo Caprino sine figura he). Hadde ingen plana om å dreba o, men det va kanskje for d at eg bara fokuserte på auene... Vett jo egentli at f.eks halen e litt jesnare.

Ok.
Tips for å leva i lag med rottene: fokusèr på auene!

Tips for å kvitta seg med rotte: Engasjer någen katta som he podane godt planta på jorå (Lett tilgjengelig ressurs på Tunheim)

 
At 03 februar, 2008 02:37, Blogger Islandur said...

Hallao. Lenge sidan eg hadde vore her, men eg vart fort engasjert i rottejakta, for slikt har eg erfaring med. Eg tok eit ferskt kull på fersken i oppveksten, i ei dunge med varmt høy. Då var eg glad eg hadde gaffelen ved handa.. skal ikkje utdjupa det meir.

Det snør i Tromsø, og me reiser til Mongolia om 11 dagar. Der ventar 30 minusgrader =)

Lukka til med livet på Tunheim.

 
At 03 februar, 2008 09:38, Blogger Drusa og dei said...

Kjekt med engsjarete og kommentarskrivande blogglesarar! Når det gjeld rotter, takkar eg for tips. Det med augene var utruleg (fint?). No såg eg mi rotta helst bakfrå og då likna ho på ein bitteliten miniatyrgris. Eg kjem nok ikkje til å senda noko rotta til dei evige jaktmarker, trur eg. Då satsar eg på kattane. At dei klarer det. Skogkattpuso(er vel helst eit samnamn, særnamnet hennar har Ingvil med til Bolivia. Eg hugsar det ikkje.) svinsar rundt i gangane og fjoset uansett kva tid me kjem der. Og kanskje har ho hatt ei rottesteik, og vil ha ei til? Ingen veit, det kan vera fleire rotter i mottinga eller kvar dei no held til. No har ho fenge med seg vetlasystera si, ho Sylvia, med skipsføter. Reknar med at ho har fenge beskjed om å ta mus.(for ho er omtrent så stor som ei rotta sjølv).
Kva meiner eg med mottinga, forresten? Ha ein fin sundag!

 
At 19 april, 2013 09:14, Anonymous Anonym said...

So, while I am no roving reporter I am endeavoring
with my menial reporting skills, to bring you. Office goers and
people who are travelling often do not get time to read news from the newspaper or watch it to get good
information they could subscribe for sports SMS alerts.

This secret Taoist soak will wash any lingering worries down the drain
and give you a fabulous and fresh start.

my web site :: Latest Daily News

 
At 19 april, 2013 12:42, Anonymous Anonym said...

Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement
account it. Look advanced to more added agreeable from you!

However, how could we communicate?

Also visit my website ... adoptioneducationclasses.com

 
At 24 april, 2013 12:46, Anonymous Anonym said...

White biotechnology is for the business field and
the marine biotechnology for all sea life. The firm has invested over
US$750 million in more than 120 companies throughout the United States and the
Greater China region. This means that by the time elementary school-age children reach the workplace, this system will be in place, requiring
maintenance and advancements.

Here is my blog - www.amigosdivebelize.com/index.php?option=com_blog&view =comments&pid=7308&Itemid=0

 
At 24 april, 2013 13:23, Anonymous Anonym said...

You will find the most updated news being uploaded or published
in blogs and celeb news sites. However there are several troubleshooting steps you need to perform in order
to determine the problem. As a consequence it can be contended the media is directing many persons astray moving away from
what should be its aim of presenting discerning news and analytic thinking of
pressing topics for this celebrity frippery.

Feel free to visit my blog - latest celeb news

 
At 28 april, 2013 13:43, Anonymous Anonym said...

With the New Year quickly approaching, many people are setting their sights
towards total physical fitness. Besides, people who are drinking enough fluids is a day usually have clearer complexion so drink up.
Yet, before you can get to this point, you first have to make a start.


my website :: exercise and fitness tips aerobic exercise

 
At 13 mai, 2013 10:56, Anonymous Anonym said...

Hi, I do believe this is a great site. I stumbledupon it ;) I may return once again since i
have book-marked it. Money and freedom is the best
way to change, may you be rich and continue to guide other people.


Also visit my web blog :: biotechnology and agriculture pdf

 
At 13 mai, 2013 10:56, Anonymous Anonym said...

Itís hard to come by educated people in this particular topic, however, you sound like you know what youíre talking
about! Thanks

Stop by my weblog ... http://bpress.texasmediadesign.com/

 
At 13 mai, 2013 20:09, Anonymous Anonym said...

The very next time I read a blog, I hope that it doesn't fail me just as much as this one. I mean, I know it was my choice to read, but I actually thought you would have something helpful to say. All I hear is a bunch of moaning about something you could fix if you were not too busy seeking attention.

Look into my weblog new york biotechnology association

 

Legg inn en kommentar

<< Home